6 cross-marketing tips voor buitenreclame

Meer dan ooit zouden merken moet nadenken over het effectief combineren van reclame in het straatbeeld en de digitale media. Wanneer buitenreclame en sociale media hand in hand gaan, kan er een synergie ontstaan die merkbekendheid naar een hoger niveau tilt. Dus hoe kun je deze twee krachtige tools samen gebruiken? Ontdek deze 6 krachtige cross-marketing tips voor een holistische strategie:
1. Hashtags op billboards
Transformeer je billboard in een sociale media-magneet met een pakkende, unieke hashtag. Dit nodigt mensen uit om deel te nemen aan een gesprek op sociale media. Zo laat je voorbijgangers niet alleen kijken, maar ook kletsen op de sociale platforms. Zie de online buzz rond jouw merk groeien en geef de interactie met je enthousiaste doelgroep een impuls.
2. QR-codes voor directe acties
Plaats QR-codes op je buitenreclame en geef voorbijgangers gemakkelijk toegang tot jouw sociale mediaprofielen, speciale aanbiedingen of evenementenpagina's. Helemaal als je iets interessants te bieden hebt op de sociale platforms, kunnen deze QR codes helpen om de kans op onmiddellijke actie en interactie te bevorderen.
3. Moedig user-generated content aan
Moedig mensen aan om foto's van jouw ad-creaties te maken en deze op de sociale media te delen. Hoe kun je dit stimuleren? Bijvoorbeeld door er een wedstrijd van te maken, waarbij de beste content een prijs wint. Deze waardevolle user-generated content is perfect om op je eigen kanalen te delen en de betrokkenheid van de doelgroep te vergroten.

4. Consistente branding
Geef je buitenreclame en sociale media een eenduidige twist! Zorg ervoor dat jouw sprankelende billboard iemands aandacht trekt en diezelfde vibe later op Instagram echoot. Zie het zo: het moet voor je publiek voelen als een vrolijke déjà vu. Dus, laat je merk op beide platformen schitteren met diezelfde herkenbare touch!
5. Promoot exclusieve deals
Ook met buitenreclame kun je flitsende deals delen die specifiek en exclusief blijven op de sociale media. Misschien is het wel aan aantrekkelijke korting of een VIP-ticket naar dat ene coole evenement, het realiseert niet alleen voor stop-en-staar-momentjes bij je billboard, maar de bruisende activiteit en groei op je digitale platforms zal zich ook sneller te weten manifesteren.
6. Meten en optimaliseren
Meten is weten, en dat geldt voor elke marketingstrategie. Door te volgen hoeveel verkeer je krijgt met je buitenreclame via JCDecaux (bijvoorbeeld via QR-codes of hashtags), kun je heel goed te zien krijgen welke strategieën het meest effectief zijn en waar eventuele aanpassingen nodig zijn voor het binnenharken van resultaten!